venuswitch.blogg.se

Min vardag och strävan efter det underbara ❤

Dags för ett inlägg....

Publicerad 2019-05-05 10:00:48 i Familj, Mig, bara mig, alltmöjligt,

Igår ringde jag äntligen om en tid för att kolla upp mina långdragna bihåleproblem. Jag vet, en lördag, men jag har haft möte med vår handledare och intervjuer som gjort att jag inte haft någon dag som varit lämplig. Sen var det ju även 1 maj = röd dag.... Men igår fanns det tid.
Läkaren var halv engageras och så flera gånger; "det är tyvärr så...."
Så jag får räkna med att min bihåleinflammation ska läka ut av sig själv, med hjälp av nässpray med kortison och hostmedicin (Cocillana). 
Jag vill bara få tillbaka energi och orka få till mitt examensarbete 😫.
Nog för att jag var irriterad i de stora luftvägarna och hade otroligt jobbig rethosta ... Men jag tog hostmedicin på em och på kvällen innan jag la mig och vaknade med huvudvärk som jag tror beror på den.
Jag vill bara bli pigg å glad, hjälpa min kropp att försvara sig mot denna långdragna sliten.
Jag får kanske köpa probimage eller liknande 👍.
Jag fick med mig min kära yngsta gosse till Liljeholmen då det var dags för att för typ andra gången i sitt liv, bli klippt hos en frisör! (I vanliga fall tycker jag att jag gör ett yorrligt jobb med att fixa hans hår😉).
Han blev kanonfin och väldigt nöjd själv!

Idag är det söndag och jag ska som vanligt sätta mig med arbetet. Det blir ju aldrig hela dagar då kroppen säger ifrån så det får bli såhär....
Jag tror även att stressen INTE är så bra för att skynda på och hjälpa kroppen att reparera sig. 

Önskar alla en underbar söndag.
Idag är det nymåne i Oxens tecken. Så passa på att göra en nymåneritual och manifestera det du vill ha in i ditt liv.

Kramåhej från en kämpande tjej 💫🧡💫


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Ångra aldrig något som fått dig att LE! Lever mitt liv i Solberga med man, två barn och två hundar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela