venuswitch.blogg.se

Min vardag och strävan efter det underbara ❤

Fredags förmiddag

Publicerad 2019-02-22 10:32:42 i alltmöjligt,

Hallåhej.
 
Idag skiner solen, fast det är ganska kallt ute. Det var faktiskt skönt att ta en morgonpromenad med doggsen. Jag vaknade till lite iaf 😃.
Fredag idag, men då jag inte har varit såååå effektiv som jag tänkt igår och i förrgår så blir det till att läsa artiklar och försöka få ihop lite i projektarbetet i helgen.
Mina planer har ju även varit att få ihop en liten "outline" till mitt examensarbete, men det har inte riktigt blivit så..... ÄN. Jag har ju lite tankar om vad jag vill skriva om, men jag måste se om det finns material(=vetenskapliga artiklar) som jag kan bygga på. Och sen kanske komma på hur jag ska koppla ihop allt... (resiliens, teori, metod??? Ja sånt alltså)
Men men, vi får hoppas att jag är konstruktiv i helgen på den biten! 💪
 
 
Tiden går väldigt fort känns det som. Och jag ska försöka att behålla ett lugn.
Känner att jag stressar upp mig alldeles för mycket när det kommer till skolan, jobbsökande, ledighet, pengar, grabbarna, hundarna... ja kanske som de flesta.
Det skulle vara skönt att "downshifta", minska på MÅSTEN, och vara nöjd och glad för det som jag har! - Vilket jag absolut är!!!  
Jag har jättefina barn 💕 och man, stor familj som ger mig glädje! och hundar som ger kärlek och lugn. Jag har ju även ett hem och en del andra prylar som ger mig valmöjligheter... så vem är jag att vara bekymrad, egentligen 🙄.
 
Såååå även om jag vaknat flera, flera gånger inatt, och hade svårt att somna så kommer detta bli en riktigt kanonbra dag! Det känner jag på mig 😃.
Önskar att helgen blir likadan - men det är ju klart den blir!
 
Kramåhej från en jag-är-glad-över-det-jag-har-i-livet-tjej 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Ångra aldrig något som fått dig att LE! Lever mitt liv i Solberga med man, två barn och två hundar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela