venuswitch.blogg.se

Min vardag och strävan efter det underbara ❤

Äntligen ett besked

Publicerad 2018-10-16 14:56:20 i alltmöjligt,

Nu har jag varit hos en ortoped med min onda tå.
Äntligen! 
Jag har varit hos vårdcentralen ett antal gånger med svaret; det är något du får leva med.
Vilket har tagit mig ett några år att inse att jag varken kan, orkar eller behöver.
Nu ska jag ivf vänta på att få en operation. Beroende på hur min led ser ut på undersidan av tån så ska vi börja med det "lättaste", där det bara är själva brosket som kommer tas bort. Men som sagt, det beror på hur resten av lederna ser ut. Är det för stora förslitningsskador så kommer det bli en steloperation.....
 
Ortopeden berättade även att det går med lokalbedövning, men jag kände direkt att jag mycket hellre vill bli sövd. Känner inte för att höra och känna hur det drar och spänner, hyvlas och huggs i min fot!
Och det kan ta upp till en timma, beroende då vilken typ av åtgärd det blir.
Men ÄNTLIGEN händer det något.
Väntetiden var 4-5 månader, men jag sa att jag vill gärna stå på en avbokningslista, så det blir förhoppningsvis tidigare. 
Hur som helst så går jag ju i skolan, vilken tid det nu än blir.
Om jag får önska så vill jag ha 18/12 :-)
Då har vi nämligen projektarbete på kursen. Visserligen så måste ju projektet bli klart... men jag kanske inte behöver vara i skolan varje dag då...
 
 
 
Nu ska jag fortsätta med det projektarbetet jag har i nuvarande kurs... fast det står helt stilla i huvudet just nu. 
Jag ska skriva om hållbarhet när det kommer till ekonomi och samhälle gällande ett mindre mejeri. Ja ja ja.. vad är en bal på slottet. Ska nog lägga mig på sängen och meditera i tysthet en stund innan, så att hjärnan kan laddas om.
 
Njut av det som finns i din närhet! och gläds åt andras lycka!
Kramåhej från en gladåtenoperationsnart-tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Ångra aldrig något som fått dig att LE! Lever mitt liv i Solberga med man, två barn och två hundar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela