venuswitch.blogg.se

Min vardag och strävan efter det underbara ❤

en "jobbdag" på skolan

Publicerad 2018-11-06 13:00:33 i Mig, bara mig, Nya lärdomar, alltmöjligt,

Både igår och idag har jag åkt till skolan och satt mig att plugga. Jag har kommit hit 09.30-10.00 och igår åkte jag hemåt 16.15. Träffade på 3 andra på eftermiddagen och vi satt och pratade igenom de föreläsningar vi haft och vad läraren kan tänkas ta upp på tentan. Jag kände mig så lugn när jag kom hem igår, som om jag hade gått hem efter en arbetsdag och jag kunde därför koppla bort den värsta plugghetsen. Det känns mer effektivt att sitta i skolan o läsa, inte behöva tänka på hundar/lunch/hushåll/smutstvätt osv osv. 
Sen får jag verkligen hoppas att det ger effekt och ett bra resultat på tentan! 😀

Igår ringde även Aleris i Nacka och det fanns en avbokning om jag kunde, för operation av min tå, men självklart var det tentadagen! Så jag tackade nej. Men sköterskan sa att det säkert kommer flera nu när det är mycket förkylning och influensa som går. 
Som jag säkert sagt tidigare så önskar jag mig en tid när våra projektarbete på nästa kurs börjar. Tror det skulle funka bäst då då jag kanske inte kan röra mig de första dagarna och iom projektet kan jobba lite hemma 😁.


 Det kommer ju påverka min möjlighet till promenader med hundarna också.. så vi får se hur allt löser sig. Till det bästa blir det i alla fall 🧡.

Nu har jag ätit upp min lilla matlåda och ska gå och sätta mig o läsa lite i någon soffa. De andra tjejerna skulle komma in till 14-tiden. Så vi ska köra brainstorming igen.

Ha nu en mysig tisdag i gråvädret 🌫
Kramåhej från en vill-hitta-på-något-kreativt-tjej 
💫💚💫

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Ångra aldrig något som fått dig att LE! Lever mitt liv i Solberga med man, två barn och två hundar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela