venuswitch.blogg.se

Min vardag och strävan efter det underbara ❤

1:a Advent ❤

Publicerad 2016-11-28 22:02:41 i alltmöjligt,

Vi var nere en kortis på landet och det var jätteskönt. Jag satte ljus i en gran bredvid huset, även små glitterbollar och rosa glitter, så jag hoppas inte att det blåser bort nu ☺.
Jag var även uppe i skogen med hundarna och hittade små granar i lagom storlek.... vi har nämligen ingen plats hemma för någon stor.

Vi får väl se vad vi hittar på 😆.

🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

Nu så har det redan blivit måndag kväll och jag fortsätter på mitt lilla utkast från igår.

Idag har jag tagit mig ann att skapa ännu ett dokument till vår grupp. Den här gången ska vi skriva om flyktingmigrationen i Sverige och Europa. Hur det påverkar, vad händer, vad säg och skrivs. Kollade på en länk på Youtube som en medlem lade ut och det gjorde mig sååååå arg, ledsen, irriterad och rädd.
Det känns som många av världens befolkning är riktigt onda, dumma i huvudet och stora egoistiska svin utan empati och förståelse för andra människor.
I Sverige såg jag klipp från Rinkeby och Tensta där idioter attackerar polisen, anlägger bilbränder och agerar som om de ägde stadsdelar och var knarkkungar. ... men även klipp ifrån Tyskland, Danmark och Norge gjorde mig så frustrerad.
Det är inte i en sådan värld jag vill leva i!
Politiken som finns är inte hållbar.
Integrationen är obefintlig.
Enligt min mening så tas för stor hänsyn till islam - som för mig går stort emot mina feministiska och mänskliga åsikter.

Men det är ju jag.

Nu måste jag sova för i morgon är en ny dag.
Jag ska försöka inte jaga upp mig och bli så irriterad och tömd på energi - utan försöka jobba mot en ljusare framtid och en lösning.
==========×=======×=========×====

Ett besök till gamla farmor ska hinnas med ☺ och då också lite prat med kära mor & Far. ❤

Natti Natti 😴
Kramåhej från en tacksam-för-att-jag-bor-i-Sverige-tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Ångra aldrig något som fått dig att LE! Lever mitt liv i Solberga med man, två barn och två hundar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela